The 3 Major Causes of Divorce: 1. Laziness:2. Lack of Communication Skills:3. High Expectations:


الأسباب الرئيسية 3 الطلاق:

  1. الكسل:
    الناس لا يريدون العمل في الزواج. هناك اعتقاد مضلل بأن الزواج سوف تجعلنا سعداء. كما لو كان الزواج كيان منفصل، شيء خارج أنفسنا من شأنها أن البقاء على قيد الحياة وتزدهر مع المدخلات قليلا من الزوج والزوجة.
    المرأة خطة حفلات الزفاف ضخمة؛ رمي دش الزفاف والذهاب إلى الزواج ليس لديهم أي فكرة ما هو الزواج. الرجال تجد امرأة لرعاية، والعشرين والعمل لرعاية فقط للعثور على نفسه متزوج من شخص يريد فقط أكثر ثم أكثر قليلا بعد ذلك.
    ماذا يحدث عندما يصبح كل من أملهم مع زواجهم؟ وهم يبدأون النظر في الخارج أنفسهم لتحديد المشاكل في الزواج بدلا من النظر في الوضع ويطلب، “ماذا يمكنني أن أفعل لكسب الأمور أفضل؟”
    يبدو أن اللوم هو مسار أقل المقاومة. ومن الأسهل أن نلق من الزمان أو الزواج بشكل عام من تحمل المسؤولية عن كيف يعيشون داخل زواجهم وما هو التغيير الممكنة قد يحتاجون إلى جعل ذلك سيسمح للزواج بالزدوجة.
    الناس كسول جدا للقيام بالاستكشاف الذاتي، وتعلم أفضل مهارات علاقة ووضع الجهود الشخصية اللازمة في الزواج. أسفل الساحل، والانتقال يأخذ العمل الشاق، وإذا لم تكن ملتزمون بالعمل الصعب بجميع الزواج لن تستمر.
  2. عدم وجود مهارات الاتصال:

نقية وبسيطة، والناس لا يعرفون كيفية التحدث مع بعضها البعض، وأنها تعرف حتى أقل عن الاستماع. أهم المحادثات الناس لديهم مع الزوج حتى الآن أنها وضعت بحيث القليل من الجهد في التعبير بحكمة مشاعرهم واستلقوا بصورة صريمة إلى زوجهم.
ومن الشائع أيضا أن يزداد للزواج في تجنب المحادثة التي يخشىونها سوف يسببهم أو ألم الزوج. إذا كنت لا يمكن التواصل، لا يمكنك حل المشاكل الزوجية. أسهل طريقة لبناء الثقة في علاقة الزوجية هي عن طريق مهارات الاتصال المفتوحة والصادقة. إذا كان الحديث والاستماع لا تصبح عادة لا يوجد أمل.
ويتضمن الاتصالات الحديث عن الأشياء السيئة، وجدونا لوضع خطة عمل لحل المشاكل الزوجية. ولا يمكن حل المشاكل الزوجية دون استعداد للاتصال. سوف ينتهي بك الأمر مع مشاكل لا تحل، زواج غير مدمج واستجواب ما إذا كان “هذا كل شيء” للزواج.
سوف يؤدي الفقراء أو أي اتصالات إلى النمو بعيدا، وسوف تؤثر أيضا أطفالك لأنك لا تقوم بإعطاء مثال جيد بالنسبة لهم. إذا لم تكن قادرا على التواصل حول الخير والسيء في زواجك، لا توجد وسيلة أن تشعر بالآمن تأمين تماما في الزواج.

  1. التوقعات العالية:

وكما قال سام والتون: “توقعات عالية هي مفتاح كل شيء” إلا إذا كان بالطبع، ونحن نتحدث عن الزواج. التوقعات واللاخلال يمكن أن تذهب يد في الوقت الذي يتعلق بالتوقع ما إذا كان الزواج سوف تنتهي في الطلاق.

أن المرأة التي تشتري ثوب الزفاف مكلفة ربما يكون لها توقعات عالية جدا من الزواج. الرجال والنساء كلا من الكثير من الافتراضات عندما يتعلق الأمر الزواج وما يمكن توقعه من الزواج. وتستند هذه الافتراضات على العديد من المتغيرات والمشاكل التي تنشأ عندما النتيجة (الزواج) لا تلبي الافتراضات أو التوقعات.

نادرا ما تتوقع التوقعات الزوجية مع واقع الحياة التي مثل داخل الزواج. سأعطيك مثالا للتوقعات غير الملائم من زواجي. تدرس النساء من قبل المجتمع الذي يريد الرجال الجنس، أن الرجال يفكرون في الجنس وأن الجنس هو طابع ثانى فقط للرجال. وفقا للمجتمع، إذا كنت تتزوج رجل يمكنك أن تتوقع أن يرغب الرجل في الجنس معك.

تزوجت رجل يعرف قواعده الخاصة عندما جاء إلى الجنس. لم يفكر في الجنس، لم يكن طبيعة ثانية له، وأنه تزوج امرأة توقع زوجها لرغبة جنسيا يذهبون دون أن يقولوا أن هناك مشاكل في الزواج، والمشاكل التي تؤدي إلى الطلاق.

إذا كان قد اتصل بوجه قبل الزواج الافتراضي لجنسه لن يكون متزوجا له. ترى، وهذا هو المكان الذي يلعب فيه التوقعات والتوقعات في نتيجة الزواج. الاتصال قبل الزواج يمكن أن يستمر أي توقعات غير واقعية قد يكون قد يكون الزواج من الزواج.

في الختام، فمن المعتقد أن الطلاق ليس عن الكثافة أو عدم الاستقصاء. يمكن أن يكون الطلاق وتتجنبه من قبل أولئك الذين يرغبون في العمل بجد في الزواج، أولئك الذين يعرفون كيفية التواصل بشكل فعال وأولئك الذين توقعات واقعية.

تسعة أوقات من عشرة عما إذا كان الزوج أو الزجاجات غشوا أشبه نتيجة للمشاكل في الزواج. وكانت المشاكل التي يمكن أن تحل إذا كان العمل قد تم القيام به، كان هناك توقعات وتواقع واقعية. وينطبق الشيء نفسه على أولئك الذين يقولون إنهم “نمت” أو “، سقطت من الحب”. يجب أن تكون الزيت في العراق، إن لم يكنوا يزدادون الضحية لعدد لا يحصى من المشاكل. هل تعد زواجك؟

The 3 Major Causes of Divorce:
1. Laziness:
People don’t want to work at marriage. There is a misguided belief that marriage will make us happy. As if marriage is a separate entity, something outside ourselves that will survive and thrive with little input from a husband and wife.
Women plan huge weddings; throw bridal showers and go into marriage not having any idea what marriage is. Men find a woman to care for, adore and work to take care of only to find himself married to someone who only wants more and then a little more after that.
What happens when both become disillusioned with their marriage? They start looking outside themselves to define the problems in the marriage instead of looking at the situation and asking, “What can I do to make things better?”
Blame seems to be the path of least resistance. It is easier to blame a spouse or marriage in general than to take responsibility for how they are living inside their marriage and what possible changes they may need to make that will allow a marriage to flourish.
People are too lazy to do the self-exploration, learn better relationship skills and put the needed personal effort into a marriage. Bottom line, marriage takes hard work and if you aren’t committed to working hard a marriage won’t last.

2. Lack of Communication Skills:
Pure and simple, people don’t know how to talk to each other and they know even less about listening. The most important conversations people have are with a spouse yet they put so little effort into wisely expressing their feelings and openly listening to their spouse.
It is also common for spouses to want to avoid conversation they fear will cause them or their spouse pain. If you can’t communicate, you can’t solve marital problems.

The easiest way to build trust in a marital relationship is via open and honest communication skills. If TALKING and LISTENING don’t become a habit there is no hope.
Communication involves talking about the bad things and coming together to develop a plan of action for solving marital problems.
Marital problems can’t be solved without a willingness to communicate. You’ll end up with unresolved problems, an unfulfilling marriage and questioning whether “that’s all there is” to marriage.
Poor or no communication will lead to growing apart, it will also impact your children because you aren’t setting a good example for them. If you aren’t able to communicate about the good AND bad in your marriage, there is no way to feel fully secure in the marriage.
3. High Expectations:
As Sam Walton said, “High expectations are the key to everything” unless of course, we are talking about marriage. Expectations and laziness can go hand in hand when it comes to predicting whether a marriage will end in divorce.
That woman who buys the expensive wedding gown probably also has very high expectations of marriage. Men and women both make a lot of assumptions when it comes to marriage and what to expect from a marriage. These assumptions are based on many variables and problems arise when the outcome (marriage) doesn’t meet the assumptions or expectations.
Marital expectations rarely align with the realities of what life is like inside marriage. I’ll give you an example of unmet expectations from my own marriage.
Women are taught by society that men want sex, that men think about sex and that sex is just second nature to men. According to society, if you marry a man you can expect that man to want sex with you. I married a man who defined his own rules when it came to sex. He didn’t think about sex, it was not second nature to him and since he married a woman who expected her husband to desire her sexually it goes without saying that there were problems in the marriage, problems that lead to divorce.
If he had communicated to me before marriage his lack of desire for sex I would not have married him. You see, this is where communication and expectations play a role in the outcome of marriages. Communication before marriage can keep down any unrealistic expectations one may have of marriage. In conclusion, it is my belief that divorce is not about infidelity or unhappiness. Divorce can be and is avoided by those willing to work hard at marriage, those who know how to effectively communicate and those whose expectations are realistic. Nine times out of ten if a husband or wife cheats they cheat as a result of problems in the marriage. Problems that could have been solved if the work has been done, there had been communication and realistic expectations. The same goes for those who say they “grew apart” or, “fell out of love”. Marriages have to be nurtured, if not they fall victim to a myriad of problems.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.